FAUST: przedpremierowy odsłuch albumu „Cisza po Tobie”

Na kanale New Wave Of Old School Thrash Metal ukazał się przedpremierowy odsłuch płyty “Cisza Po Tobie” zespołu FAUST. Dla fanów takich zespołów jak: Testament, KAT, Legion of the Damned. Na perkusji Paweł „Pavulon” Jaroszewicz (Antigama, Batushka, ex-Vader).

Faust powraca z czwartym albumem w swojej 25-letniej historii thrash/death metalowego grania. “Cisza po Tobie” nawiązuje stylistycznie do entuzjastycznie przyjętego koncept albumu “Wspólnota Brudnych Sumień” (uznaną przez Musick Magazine za jedno z najważniejszych wydawnictw ostatniej dekady w rodzimym metalu). Jest to najbardziej brutalna, najszybsza, a jednocześnie najbardziej liryczna w warstwie tekstowej płyta tej formacji. Od ekstremalnych blastów Pavulona po opartą na białych głosach pieśń pogrzebową i nigdzie indziej nie spotykane instrumentarium. Album ten łamie kręgosłupy stereotypom, poszerza granice metalu. Fani starego KAT, Morbid Angel, Testament, Death, a nawet Dead Can Dance czy słowiańskiej muzyki źródeł nie będą czuć się rozczarowani.

Materiał zarejestrowano oraz zmiksowano i poddano masteringowi we współpracy z Filipem Hałucha w Heinrich House Studio, partie perkusji nagrano z Pawłem Granowskim w JNS Studio.

Premiera płyty zaplanowana jest na 30 września 2022 roku i ukaże się na CD jewelbox nakładem polskiej wytwórni Szataniec, pre-order można zamawiać pod tym linkiem. Autorką okładki oraz 28 stronicowej wkładki z ręcznie malowanymi grafikami jest Anna Malesińska, za layout odpowiada Piotr Czajkowski.

Komentarz zespołu odnośnie nowej płyty: „Kolejność utworów na płycie nie jest przypadkowa. Okładka płyty przedstawiająca smutną Maryję z dzieckiem na rękach otoczeniu gnijących owoców oraz drapieżnych czy padlinożernych owadów sugeruje, że będzie to zbiór refleksji nad kondycją moralną współczesnego, zakorzenionego w wartościach chrześcijańskich społeczeństwa. Wartościach, które gniją, korodują i często są uzasadnieniem nienawiści i nietolerancji. W warstwie muzycznej zespół stara się przedstawić mechanizmy, które ostatecznie prowadzą do gwałtów, przemocy, emigracji, ludobójstwa i zobojętnienia ludzi na te zjawiska. Jest to historia ucieczki rodzica z dzieckiem przed prześladowaniem, aż do momentu, w którym dalej uciekać już nie są w stanie. Dlatego ostatni, zaśpiewany białym głosem utwór to jednocześnie kołysanka i pieśń pogrzebowa. Autor tekstu wykłada w nim swoją osobistą filozofię na temat tego, co stanie się z nami po śmierci. Jeśli spojrzeć na to z perspektywy Tomka Dąbrowskiego – śmierć nie istnieje”.

Skład zespołu:
Tomasz „Kaman” Dąbrowski – gitara
Maciej Bartkowski – wokal
Krzysztof Słowikowski – gitara solowa
Szymon Grzemski – bas
Paweł „Pavulon” Jaroszewicz – perkusja
Dariusz Ojdana – klawisze
Karolina Matuszkiewicz – śpiew, fidel płocka, suka biłgorajska, kobyz

Social Media
https://www.facebook.com/Faust-Band-Poland-336344530572420/
https://faust4.bandcamp.com/

Miejsce zamieszkania: Parczew, Polska. Zainteresowania / Hobby: muzyka, dziennikarstwo muzyczne, religioznawstwo, orientalistyka, antropologia, psychologia, medycyna, socjologia. Ulubione gatunki muzyczne: przede wszystkim wszystkie gatunki Metalu, Hardcore'a, Progresywny Rock oraz Gothic, Ambient, Muzyka Klasyczna, Etniczna, Sakralna, Chóralna, Filmowa, New Age, Folk i czasem Jazz, Elektro, Muzyka Eksperymentalna, Alternatywna... Współtworzył magazyn & webzine Born To Die'zine jako Gnom.
Powrót do góry