Nowości wydawnictwa Beast Of Prey…

Przypominamy o nowościach muzycznych z Beast Of Prey:

GROBBING THRISTLE – „Hidden Strategies” digipack CD 2009 – 30 zł
/ experimental ambient / noise with postindustrial! /

Kto oczekiwał, iż pod nazwą Grobbing Thristle skrywają się zmutowane klony Genesisa P. Orridge’a, zaskoczony będzie bogactwem dźwiękowych strategii poznańskiego ensemble’u. Choć GT świadomie wpisują się w continuum określone dokonaniami twórców „20 Jazz Funk Greats”, ich noise’owo-elektroniczne kolaże z każdym kolejnym odsłuchem odkrywają coraz to nowe muzyczne
wszechświaty. Na jednym z poziomów Grobbing Thristle grają stalową symfonią postindustrialnego ziemskiego Inferno. Hałaśliwa zamieć trzasków, klików, laptopowych zgrzytów, „owadzie” zgiełkliwe microsample czy psychotyczne zaloopowane wokale wprowadzają w paranoiczny świat niczym z powieści Philipa
K.Dicka. Paradoksalnie, najmocniej przeraża tu element, zdawałoby się najbardziej ludzki i swojski – głos. Otwierające album słowa „So yes I have to go now, so bye bye…” brzmią niczym pożegnanie przed zejściem w kręgi
otchłani. To jednak piekło cybernetycznych robotów – to muzyka, która ma sprawiać ból. Choć – szczęśliwie dla artystycznej siły tych nagrań – GT wiedzą jak go dawkować.

ATUM – „Legendy Miejskie” digipack CD 2009 – 30 zł
/ dark ambient / darkdrone /

Już jest, nowy album ATUM zatytułowany „Legendy Miejskie”. Album, który stanowi jedną z najmocniejszych pozycji w historii Beast Of Prey! Mamy przyjemność zaprezentować niezwykły album, który składa się w dużej części z nagrań terenowych zarejestrowanych na terenie Jaworzna, rodzinnego miasta twórcy ATUM. Jest on próbą zrekonstruowania najbliższego otoczenia, wydobycia z niego czegoś, co pozostaje ukryte w codziennym doświadczeniu. „Legendy” pomimo swojego osobistego charakteru mają też wydźwięk uniwersalny. Każdy z nas porusza się wśród dziesiątek podobnych, pozornie
oswojonych miejsc, które wydają się nie mieć żadnego znaczenia. Wystarczy jednak odrobina wysiłku żeby zrozumieć jak wielkie jest to złudzenie. Od strony muzycznej album prezentuje się dość różnorodnie. Jest to swoiste połączenie nagrań terenowych, dronów, szeptów i dźwięków różnego rodzaju instrumentów akustycznych. Wszystko po to żeby pokazać bardziej oniryczną, a
zarazem ciemną stronę otaczającej nas rzeczywistości. Gościnny udział w nagraniach wziął Infamis (gitara akustyczna), oraz znajomi autora z Jaworzna: Tomasz K., Rafał Pach i Piotr U.

SGHOR – „Le Grand Mystere” profi CDR 2009 – 15 zł
/ dark ambient / deep darksounds! /

Nowość w kolaboracji Beast Of Prey, przedstawiamy lubelski projekt dark ambientowy o bardzo czarnym i smolistym charakterze muzycznym. „Le Grand Mystere” to 70 minutowa płyta wydana w ograniczonym nakładzie.
„…Czarna, zimna, otaczająca przestrzeń. Bez dźwięków, bez odrobiny tchnienia. Gdzieś daleko poza granicami zmysłów, poza granicami czasu, słychać długi rozpaczliwy krzyk, smutny, niekończący się monotonny śpiew pustki. Pustka wypełnia wszystko. Nawet dawne pełne życia serca są martwe. Wszystko przepełnia nieopisana żałoba, zaczynająca się tam gdzie wszystko miało początek.Niesamowita czerń, głęboka nieograniczona czerń. Ciemność to wszystko, nie ma światła. Daleki rozbłysk perspektywy zmiany napędzał każdy dzień. Godziny, dni, miesiące, lata, to bez znaczenia. Oczekiwanie stopniowo przeradzało się w niechęć, niechęć w smutek, a smutek w ból. Daleki męczący
ból, o wszystkich kolorach szarości – kolorach czerni. …”

INNER VISION LABOLATORY & ROTO VISAGE – „Cinema Stain” profi CDR 2009 – 15 zł
/ dark ambient / melancholic darksounds / lim. ed. 200 copies

Prezentujemy wam niezwykłe dzieło stworzone w wyniku kompozytorskiej współpracy polskiego Inner Vision Laboratory oraz amerykańskiego Roto Visage, pod symbolicznym dla tego albumu tytułem „Cinema Stain”.
Tutaj słuchacz zmuszony jest brnąć przez patologiczne i „nieczyste” wizualizacje ludzkiego bólu, strachu i cierpienia, które jednocześnie zaskakująco uwodzą subtelnym pięknem. Niektóre formy dźwiękowe malowane są mocno pędzlem rytmu, podczas gdy inne przepływają jak szpule taśmy filmowej poprzez projektor. Zamiarem obu twórców było stworzenie oryginalnej ścieżki dźwiękowej do nieistniejącego filmu grozy, co udało się znakomicie, a
poprzez zapożyczenie fragmentów wokalnych z innych filmów, stworzyli także dźwiękowy zapis napięcia i melancholijnego mroku. Na potrzeby oprawy graficznej tego wydawnictwa, wykorzystane zostały zmodyfikowane fotografie autorstwa Karoliny Kosowicz.

Pliki muzyczne mp3 z nowości płytowych można już posłuchać na:

www.beastofprey.com (w dzialeMUZYKA)

Także na naszym profilu myspace zamieszczone zostały pliki mp3 do odsłuchania:

www.myspace.com/beastofpreycom

Powrót do góry