INSIDE RECESS/EXISTENTIAL DILEMMA „Split”

INSIDE RECESS/EXISTENTIAL DILEMMA „Split” - okładka
Strona internetowa:
www.insiderecess.com
www.existentialdilemma.com
Kraj: USA



Na pierwszy ogień wystawiono INSIDE RECESS. Pierwsze cztery utworu właśnie należą do tej kapeli ze Stanów, z Ohio. Utwory reprezentują szybki agresywny black metal z wpływami heavypower metalu. Szybkość, agresja, ciągły pęd do przodu, melodyjność i technika to są atuty INSIDE RECESS. Ostre, szybkie riffy i melodyjne solówki rządzą w muzyce. Całością steruje ostry black metalowy wokal wraz z totalną sekcją rytmiczną, która z reguły nadaje bardzo szybkie tempo, aczkolwiek do końca nie pozbawione zwolnień. Dodatkiem do tej ostrej melodyjnej młócki są wokalizy o różnych barwach czasem nakładających się na siebie. Myślę, że w ich muzyce daje się wyczuć wpływy kapel w stylu CRADLE OF FILTH, OLD MAN'S CHILD, czy OPETH. Ważną informacją chyba jest to, że kapela w ogóle nie używa klawiszy, a cały mroczno-opętańczy klimat tworzy przy pomocy tradycyjnego instrumentarium… Przyszła kolej na koleje kawałki, które należą do EXISTENTIAL DILEMMA. Myślałem, że będzie bardziej noise'owo a tu taka niespodzianka. Już pierwszy utwór (a w zasadzie szósty) wprowadził metalowo-psychodeliczny klimat, najbardziej zbliżony do black metalowej agresji, melodyki i mroku, wzbogacony o psychodeliczne gitarowe zagrywki… ale już po 3 minutach utwór zaczął płynnie zmieniać konwencję na noise'ową w konsekwencji czego przeszedł całkowitą metamorfozę w transowy hałas. Zaś następny kawałek „Bonestorm” zupełnie mnie zaskoczył – piękny, melancholijny gitarowy pasaż po akordach, który pozwolił odpocząć mojemu mózgowi. Następny – „Harem” wdarł się wolnym black metalowohardcore'owym klimatem by po chwili przyśpieszyć w ostrzejsze i cięższe partie. Podobnie było z kolejnymi dwoma kawałkami, reprezentowanymi przez ostrego hard core'a z wpływami black metalu, psychodelii i wolnego transowego rytmu. Ponownie EXISTENTIAL DILEMMA nasunęła skojarzenia z NEUROSIS i EYEHATEGOD.

Powrót do góry