THE GREAT KAT „Rossini’s Rape”

TPR Music, 2000

Muzyka: Speed Thrash Metal / Shred Metal / Neoclassical Metal
Strona internetowa: http://www.greatkat.com/
Czas trwania: 06:20 minutes (4 tracks)
Kraj: Stany Zjednoczone

 

Kolejna epka sadystycznej Bogini Kobiecej Dominacji i Szatkowania… Tym razem jej ostre jak brzytwa palce dotykają twórczości włoskich kompozytorów – Gioacchino Rossini’ego oraz Antonio Bazzini’ego… A raczej nawiązują do twórczości… ale to szczegół, gdyż złośliwi zapewne stwierdziliby, że ci zacni kompozytorzy słuchając tej przeraźliwej muzyki przekręcają się w grobach ze złości… No cóż, tego się nie dowiemy. A kto wie, może materiał wydany na ich cześć sprawia im przyjemność w zaświatach? Zakładając, że jeśli są w Piekle, to zapewne lubują się w klimatach jakie serwuje THE GREAT KAT, o czym oznajmia już warstwa graficzna okładki – mocno naerotyzowana, wręcz perwersyjna kobieca dominacja zabarwiona chrześcijańsko-religijną symboliką…

… A zatem czego się spodziewać po kolejnym materiale Katherine Thomas?… Tradycyjnie pierwszy utwór dosłownie nawiązuje do twórczości jakiegoś ważnego kompozytora… Teraz – Gioacchino Rossini’ego. Utwór jest własną interpretacją dzieła”William Tell Overture”, w której dodano „metalowe” gitarowe aranżacje, co nadało kompozycji zadziorności, a w połączeniu z ultra szybkim tempem także – maniakalnego szaleństwa…

Oczywiście kolejny urtwór – „Sodomize” jest już własną kompozycją – jak zazwyczaj – speed-thrash-grindcore’ową , ultra szybką, miażdżącą, bardzo chaotyczną, naładowaną mnóstwem negatywnych emocji i opętańczych wrzasków i wzbogaconą o wirtuozersko-shred’ujące solówki, blasty i akcentujące orkiestralne wybuchy…

„Castration” – trzeci utwór jest również własną kompozycją. Tym razem jest to speed-thrash-neoclassical-metalowy twór, w którym przeplatają się ultra szybkie, agresywne, furiatyczne metalowe aranżacje z ultraszybkimi symfonicznymi melodiami (z dominacją skrzypiec), na czele ze złowieszczymi wrzaskami i histerycznymi piskami (niczym z sabatu rozwścieczonych czarownic)…

Tradycyjnie epkę zamyka szalona interpretacja dzieła Bazzini’ego „The Road of the Goblins” odegrana dźwiękami orkiestry symfonicznej i z „metalowym” zespołem. Utwór oczywiście jest bardzo szybki, szybszy od oryginału, a „metalowe gitary”, mocne uderzenia perkusji i prowadzące skrzypce sprawiają, że kompozycja staje się bardzo ostra i narwana…

By tworzyć taką muzykę trzeba chyba być cały czas pod wpływem jakichś psychostymulantów, na jakimś „spidzie” i do tego trzeba mieć w sobie nagromadzoną ogromną ilość różnych frustracji i agresywnych uczuć, a już o krwiożerczo-perwersyjnych skłonnościach nie wspomnę… Niecałe siedem minut słuchania tego krążka wystarczy by zrobić sieczkę z mózgu…

 

Lista utworów:
1. Rossini’s „William Tell Overture” for Symphony Orchestra & Band
2. Sodomize
3. Castration
4. Bazzini’s „The Road of the Goblins” for Violin, Piano & Band

Skład:
Katherine Thomas – Gitary & Skrzypce & Wrzaski, Cyber Orkiestra
Jeff Ingegno – Bas, Sample
Lionel Cordew – Perkusja

Ocena: 8.0/10

Miejsce zamieszkania: Parczew, Polska. Zainteresowania / Hobby: muzyka, dziennikarstwo muzyczne, religioznawstwo, orientalistyka, antropologia, psychologia, medycyna, socjologia. Ulubione gatunki muzyczne: przede wszystkim wszystkie gatunki Metalu, Hardcore'a, Progresywny Rock oraz Gothic, Ambient, Muzyka Klasyczna, Etniczna, Sakralna, Chóralna, Filmowa, New Age, Folk i czasem Jazz, Elektro, Muzyka Eksperymentalna, Alternatywna... Współtworzył magazyn & webzine Born To Die'zine jako Gnom.
Powrót do góry